recent posts

20 Μαρ 2012

τα τρένα που φύγαν ...


O σιδηροδρομικός σταθμός Βόλου
Πρόκειται για ένα κτίριο που χαρακτήρισε την εποχή του αλλά και σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς και παράδειγμα για το πώς η λειτουργικότητα και η αισθητική μπορούν να αποτελέσουν διαχρονικό σημείο αναφοράς. Φυσικά το σταθμό τον χορταίνεις μόνο από ψηλά ή από πολύ κοντά έτσι πνιγμένος όπως είναι από το ¨αριστουργηματικό¨ ΙΚΑ και το ¨απαράμιλλης γοητείας¨ κτίριο της εφορίας.
Κατασκευάστηκε από την εταιρεία θεσσαλικών σιδηροδρόμων σε σχέδια του Ιταλού μηχανικού Εβαρίστο ντε Κίρικο ( πατέρα του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο ) το 1882,αμέσως μετά την απελευθέρωση της κεντρικής Ελλάδας και από τότε παραμένει ουσιαστικά αναλλοίωτος. Είναι ένα αρχιτεκτονικό έργο τέχνης της ύστερης ρομαντικής περιόδου. Τον εξωτερικό χώρο στολίζει το παλαιότερο γλυπτό του Βόλου, το άγαλμα της θεάς Αθηνάς κατασκευασμένο από λευκό μάρμαρο το 1884 από τον Ιταλό γλύπτη G.Previsan το οποίο τοποθετήθηκε στη θέση του όταν εγκαινιάσθηκε ο σιδηρόδρομος Θεσσαλίας.

 .  
Στον πρώτο όροφο του σταθμού εκεί που κάποτε βρισκόταν η κατοικία του εκάστοτε σταθμάρχη - άλλωστε το σύνολο του κτιρίου θυμίζει ένα εντυπωσιακό σπίτι με πολλά νεοκλασικά στοιχεία - σήμερα λειτουργεί ( ; ) το σιδηροδρομικό μουσείο Θεσσαλίας. 
Σήμερα το κτίριο - μνημείο του σταθμού αλλά και ο περιβάλλον χώρος μπορούν να αξιοποιηθούν και να φέρουν μερικά ευρώ παραπάνω σαν τουριστική ατραξιόν αφού πρόκειται για σταθμό από τον οποίο αναχωρεί μια μόνο γραμμή. Βόλος - Λάρισα - Βόλος . Δε το λες και κόμβο! Δεν ξέρω αν είναι εφικτό αλλά ίσως μπορεί να υπάρξει κάποιος σχεδιασμός για την επανένωση της περιοχή των παλαιών με την υπόλοιπη πόλη που τόσο ¨σοφά¨ έχει αποκοπεί με την περιτοίχιση του σταθμού.

Δες και το βιντεάκι για το σταθμό. Είναι ντυμένο με μουσική του Max Bruch. Το είδαν και άλλοι 2907 ντε!





 .


1 σχόλιο:

  1. Ε μα είναι να μην καμαρώνουμε ένα τόσο όμορφο κτίριο;
    Συνέχισε να σκορπάς Βολιώτικες μυρωδιές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...